Make-up

Curatarea pensulelor de machiaj!

Fie ca esti sau nu make-up artist acest articol cred ca iti va fii util. Astazi vreau sa iti vorbesc despre curatarea si dezinfectarea pensulelor de machiaj.

Pentru mine dezinfectarea pensulelor este foarte importanta din mai multe motive, insa consider ca toate trebuie sa avem un scop comun si anume sanatatea.

Chiar si inainte sa fac un curs de make-up care sa ma faca sa inteleg mult mai bine importanta acestui aspect, puneam mare accent pe curatare . Ti-am mai spus in celelalte articole ca-mi machiam prietenele. Ei bine, foloseam pensulele din trusa personala, pentru ca la vremea respectiva nu aveam o multime de pensule. De aici cred ca iti poti da seama singura ca nu-mi permiteam sa-mi fac rau mie, cu atat mai putin altei persoane.

In prezent, chiar daca numarul pensulelor a crescut semnificativ ( dar niciodata suficient de mult :))  ), nu am un set de pensule speciale doar pentru mine. Consider ca, daca eu nu ma pot machia cu pensulele din trusa mea cum as putea machia o clienta? Aici nu luam in considerare ustensilele de unica folosinta ( buretei, periute pentru mascara, etc. ) .

Am anumite reguli de baza sa le spun asa,  care nu suporta nicio exceptie. Iti voi spune si tie cateva din ele.

Pentru clienta mea folosesc intotdeauna pensule curate si dezinfectate, si niciodata, aceeasi pensula pe mai multe persoane. In machiajul profesional dezinfectarea pensulelor se face inainte si dupa fiecare clienta.

O alta regula pe care nu o incalc niciodata, indiferent ca machiez o clienta sau ma machiez pe mine, este folosirea in continuare a pensulei cazute pe jos. Se mai intampla ca pe durata sedintei de make-up sa imi cada o pensula din mana, fie sa alunece de pe masa de lucru, sau din orice alt motiv ar ajunge pe jos, clar acea pensula nu o mai folosesc pana nu o dezinfectez.

Hai sa trecem si la curatarea lor. Mai jos am sa iti spun cum imi curat eu pensulele de machiaj.

Pensulele le spal pe rand, din experienta am invatat ca este cel mai bine asa. Din pacate, pana am invatat cum sa le spal corect ( din punctul meu de vedere) am stricat cateva pensule.  La inceput le puneam pe toate intr-un vas cu apa calduta si cu sapun lichid, apoi luam una cate una la spalat. Majoritatea pensulelor mele au cozile din lemn, iar din cauza excesului de apa la un moment dat crapau, iar perii incepeau sa cada.

Acum cand le spal, pentru inceput umezesc perii pensulei cu apa calduta si apoi le spal cu sapun lichid (Protex) pana cand nu mai este nicio urma de produs.  Am un dispozitiv de spalat pensule care ma ajuta sa le curat in profunzime. In aceasta etapa pensula trebuie sa stea verticat, dar cu perii in jos.

Dupa ce spal pensulele, le clatesc foarte bine si tapotez perii cu un prosop curat, apoi le pun orizontal pe un alt prosop. Cand termin cu tapotarea lor, aplic un spray pentru dezinfectare doar pe perii pensulelor si apoi le las la uscat, fara sa grabesc acest proces.

Pensulele pe care le folosesc in machiajul meu zilnic au parte de acest tratament odata la doua, trei zile celor pe care le folosesc pentru produse prafoase ( farduri, pudra, iluminator, etc.) si dupa fiecare folosinta pe cele pentru produse cremoase ( fond de ten, anticearcan, farduri cremoase, etc.).

1

2

 

Tu cum iti cureti pensulele de machiaj si la cat timp?

 

Pupici,

Andreea

 

Daca ti-a placut articolul meu ma poti ajuta cu un share. Pe mine ma gasesti pe facebook si instagram.

 

Lasă un răspuns

